Handelsbetingelser

Introduktion

Dette er handelsbetingelserne for www.sandermannstudio.dk (Shop). Shoppen er styret af SANDERMANN ISV (vi, os og vores). Vi er et registreret firma i Danmark. Vores CVR-nummer er 38346806 og vores adresse er Thorsgade 11, st., 7430 Ikast.

Det køb, du foretager på denne shop, afhænger af disse handelsbetingelser, når du placerer en ordre for et hvilket som helst produkt. Brugen af dine personlige data, som registreres på shoppen i forbindelse med et køb, er styret af vores Privatlivs- og cookiepolitik.

Vi reserverer retten til at ændre disse betingelser fra tid til anden, ved at ændre dem på Shoppen, selvom en sådan ændring ikke vil have nogen indflydelse på ordrer du allerede har placeret hos os. Disse betingelser er sidst blevet opdateret 20/07/2020.

Bestilling

Der lægges en ordre ved at klikke på de varer, du ønsker at bestille, og derefter følge vejledningen, der dukker op på skærmen. Du kan tjekke og rette evt. fejl i din bestilling, indtil du trykker på “køb”-knappen ved check-out.

Efter placering af din ordre, vil du modtage en e-mail fra os, der fortæller dig, at vi har modtaget din bestilling. Vær opmærksom på, at dette ikke er ensbetydende med, at vi har godkendt din ordre. Din ordre er en anmodning til os om at købe et af vores produkter. Alle ordrer skal godkendes af os. Vi er ikke obligerede til at acceptere din ordre, og kan afvise en ordre, hvis vi finder det nødvendigt. Du anerkender, at når du trykker på “Køb”-knappen, accepterer du at betale for ordren, hvis din ordre bliver godkendt af os. Hvis vi accepterer din ordre, sender vi en e-mail, der bekræfter, at din ordre er godkendt og afsendt. Kontrakten mellem dig og os vil kun blive realiseret, hvis vi sender dig en bekræftelsesmail på afsendelse. Efter at være indgået i kontrakten, er vi juridisk bundet til at levere de varer, der er bestilt.

Kontrakten vil kun være relevant i henhold til de produkter, hvis afsendelse, vi har bekræftet. Vi vil ikke være obligerede til at levere andre produkter, som må have været en del af din ordre indtil afsendelsen af disse produkter er bekræftet i bekræftelsesmailen.

Levering

Din ordre vil blive fuldendt ved leveringsdatoen fastsat i din bekræftelsesmail, eller, hvis ingen dato er specificeret, senest 30 dage efter bekræftelsesmailen, medmindre der er extraordinære omstændigheder, som ved custommade bestillingsarbejde.

Alle vores ordre bliver afsendt inden for 1-2 hverdage og leveringer til Danmark vil blive leveret inden 5 hverdage fra afsendelse.

Din ordre leveres til en pakkeshop/den adresse du skriver, når du lægger en ordre.

Hvis din adresse er geografisk fjerntliggende, f.eks. på en isoleret beliggenhed, er det muligt, at vi ikke kan levere dertil. I det tilfælde, vil vi gøre dig opmærksom på dette, før vi accepterer din ordre. Vi reserverer retten til ikke at levere til lande, der er er forhindret i henhold til eksportlove. Ordre kan ikke leveres til postbokse eller lign. adresser.

Produkter pakket i den samme ordre, kan ikke leveres til flere forskellige adresser.

Levering finder sted mandag til fredag, med undtagelse af helligdage og ferier, som regel indenfor tidsrummet 9 til 17. Det er ikke muligt at specificere det præcise leveringstidspunkt. Vær opmærksom på, at postbuddet muligvis behøver en underskrift for udlevering af pakken.

Levering sker til din nærmeste pakkeshop eller til din dør.

Levering udenfor Danmark

Hvis du bestiller en ordre til levering udenfor Danmark, bliver ordren muligvis åbnet og undersøgt af toldmyndighederne, og der pålægges måske importgebyrer og -skatter. Du er ansvarlig for evt. importgebyrer og -skatter. Vær opmærksom på, at vi ingen kontrol har over disse ekstra skatter og vi kan ikke forudsige beløbet. Venligst kontakt dit lokale toldkontor, før du placerer en ordre på vores shop.

Vær venligst også opmærksom på, at dit køb skal være i overenstemmelse med alle love og regler gældende i det land, som ordren er bestilt til. Vi vil ikke kunne stilles til ansvar, hvis du bryder sådanne love med din ordre.

Risiko og ejerskab

De produkter, du har bestilt, vil være på egen risiko, fra leverings- eller afhentningstidspunktet. Ejerskab af produktet vil også skifte, idet du modtager produktet, afhængigt af, om betaling, inklusiv evt. leveringsbetaling, er gennemført.

Pris og betaling

Prisen på produkter er som skrevet på shoppen fra tid til anden.

Priserne inkluderer moms (25%) men ekskluderer evt. leveringspris, som bliver lagt til ved check-out.

Priser og leveringspriser kan altid ændres, men evt. ændringer vil ikke påvirke ordrer, der allerede er afsendt til dig.

Shoppen indeholder et antal produkter, og det er til en hver tid muligt, selvom vi gør vores bedste, at et produkt er prissat ukorrekt. Vi gennemgår naturligvis priserne, når vi godkender en ordre, således at hvis et produkts korrekte pris er lavere end den pris, du bliver opkrævet, sælger vi produktet til dig til den lavere pris. Hvis et produkts korrekte pris er højere end den pris, du kan se på shoppen, vil vi normalt enten kontakte dig eller afvise din ordre and gøre dig opmærksom på denne afvisning.

Betaling for alle ordrer skal ske med kredit- eller debetkort på check-out-siden. Vi accepterer betalinger med de fleste stor kredit- og debetkort. Vi opkræver ikke betaling før ordren afsendes.

Du skal være opmærksom på, at online betalingstransaktioner valideres af din kortudbyder og vi er ikke ansvarlige, hvis din kortudbyder afviser at autorisere din betaling. Vær opmærksom på, at din kortudbyder muligvis opkræver et gebyr, hvilket vi heller ikke er ansvarlige for.

Forbrugerrettigheder

Med undtagelse af visse Produkter specificeret i disse betingelser, må du til en hver tid annullere en Kontrakt før din ordre er afleveret og op til 14 dage efter, begyndende fra den dag, din ordre leveres (i sin helhed) til dig.

Hvis du annullerer, vil du modtage en fuld refundering af den pris, du har betalt for produkterne i henhold til vores refunderingspolitik (se herunder).

For at annullere en Kontrakt, skal du tydeligt informere os herom, helst på skrift, og i den forbindelse give os dit navn, din adresse og ordrenummer.

Du skal også returnere Produkterne til os indenfor 14 dage efter den dag, du har skrevet til os, at du vil annullere din ordre, i den stand, som du modtog Produkterne i. Du har en juridisk pligt til at tage dig godt af Produkterne, mens de er i din varetægt. Hvis du ikke overholder denne regel, må vi muligvis se os nødsaget til at trække udgifter til udbedring af fejl og mangler fra refunderingsbeløbet.

Du har ingen ret til at annullere en Kontrakt for produkter, der er blevet lavet særligt til dine mål, medmindre sådanne produkter var beskadiget eller mangelfulde allerede ved leveringstidspunktet.

For at returnere Produkterne, skal du pakke dem sikkert (og vedhæfte dit navn og adresse) og returnere pakken til os på:

Sandermann IVS
Thorsgade 11
7430 Ikast
Danmark

Vi råder dig til at forsikre pakken nok til at dække værdien af pakken. Venligst gem dokumentation for afsendelse og tracking-nummer indtil refunderingen er gennemført. Du er ansvarlig for udgiften og risikoen ved tilbagelevering af Produkterne til os.

Vores refunderingspolitik

Hvis du annullerer en Kontrakt med os indenfor den førnævnte periode på 14 dage, vil vi gennemføre refunderingen så hurtigt som muligt, og inden for 14 dage efter den dag, vi modtager Produkterne, der tilbageleveres. Vi refunderer den fulde pris på produkterne (men vi forbeholder os retten til at reducere refunderingen, hvis Produkterne er beskadiget eller mangelfulde). Vi vil dog ikke dække dit beløb for tilbagelevering til os.

Vi refunderer beløbet, vi har modtaget, med samme betalingsmetode, som der oprindeligt blev brugt til betaling af dit køb, medmindre andet er aftalt.

Fejl og mangler

Hvis du modtager et Produkt, der har fejl eller mangler ved leveringstidspunktet, har du juridisk en eller flere muligheder, afhængigt af, hvornår du gør os opmærksom på problemet, i overenstemmelse med dine juridiske rettigheder. Hvis du er af den overbevisning, at et Produkt var beskadiget eller mangelfuldt ved leveringstidspunktet, skal du informere os så hurtigt som muligt, helst på skrift, med dit navn, din adresse og ordrenummer.

Produktinformation

Vi gør alt hvad vi kan for at fremvise vores produkter så præcist, som muligt, gennem fotos og andet billedmateriale på Shoppen, men detaljer (såsom farver, mønstre, tekstur osv.) du ser online, afhænger af den skærm/enhed, du ser Shoppen på, og kan derfor måske ikke afbillede den præcise detaljegrad af et Produkt.

Al information på Shoppen vedrørende størrelsesdimensioner på Produkter er kun vejledende. Hvis du er i tvivl om størrelsen på et givent Produkt, anbefaler vi dig at kontakte os, før du lægger en ordre.

Varelager

Det kan være svært at sikre, at vi har god lagerbeholdning på alle produkter, når man arbejder med begrænsede råmaterialer, som spildmaterialer jo er. Nogle produkter sælger måske også hurtigere end andre. Hvis produktet, du har bestilt, ikke er på lager, vil vi gøre vores bedste for at skaffe produktet hurtigst muligt til dig. Hvis dette ikke lykkes, annullerer vi din ordre med det samme og lader dig det vide gennem e-mail.

Hvis vi kan skaffe produktet, men ikke kan levere indenfor tidsfristen givet i vores leveringspolitik, e-mailer vi dig med muligheden om at annullere din ordre.

Klageportalen ODR

Hvis man som forbruger har et problem med en forhandler vedrørende et produkt eller en service, de har købt, har man mulighed for at løse uenigheder gennem EU-kommissionens Online Dispute Resolution (ODR).